اکسیژن دانشجویی

کاری از (Bomber Boys Band (3B

اکسیژن دانشجویی

کاری از (Bomber Boys Band (3B

نوروز چه روزیست؟

حتما دیگه همه تا الان حاج آقا شهاب مرادی رو میشناسن؟ همون روحانی روشن فکری که روزهای دوشنبه توی برنامه مردم ایران سلام راجع به جوونا و ازدواج صحبت میکرد و انصافا که چقدر حرفای قشنگ و به درد بخوری میزد....

خدا حفظش کنه.... اما این مطلبی که در ادامه براتون مینویسم به نقل از ایشونه (یعنی من از ایشون شنیدم). حتما بخونینش واقعا جالبه.....

 

معلى بن خنیس گوید: در روز نوروز بر امام صادق علیه‏السلام وارد شدم، ایشان فرمودند که آیا این روز را مى‏شناسى؟
عرض کردم: فدایت گردم این روز، روزى است که ایرانیان آن را گرامى داشته و به یکدیگر هدیه مى‏دهند، امام صادق، علیه‏السلام، فرمودند: قسم به خانه عتیقى که در مکه هست این ( نوروز ) ریشه طولانى و قدیمى دارد و برایت آن را توضیح مى‏دهم تا از آن مطلع شوى...‌‌‍‍‌‌
حضرت فرمود: اى معلى! نوروز، روزى است که خداوند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز او را عبادت و پرستش نکرده و به او شرک نورزند و به فرستادگان و پیامبرانش و نیز ائمه هدى ایمان بیاورند...
نوروز روزى است که کشتى نوح بر کوه جودى کناره گرفت و... 
و درست در همین روز است که پیامبر اسلام، حضرت على را بر شانه خود گذاشت تا او بتهاى قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را درهم شکست.
نوروز روزى است که پیامبر به اصحابش دستور داد تا در مورد خلافت و ولایت مؤمنان با حضرت على علیه‏السلام بیعت کنند....
و نوروز روزى است که حضرت على علیه‏السلام، بر اهل نهروان پیروز شد و ذوالثدیه را کشت و نوروز روزى است که قائم ما در آن روز ظاهر مى‏گردد
و بالاخره نوروز روزى است که قائم ما در این روز بر دجّال پیروز مى‏شود و او را بر زباله‏دان کوفه آویزان مى‏کند و
« ما من یوم نـیـروز إلاّ و نحن نتوقّع فیه الـــــفـرج، لانّه من ایامنا وایام شیعتنا »
و هیچ نوروزى نیست مگر آنکه ما در آن روز انتظار فرج (ظهور و پیروزی امام مهدی «عج») را داریم چرا که این روز، از روزهاى ما و شیعیان ما است که ایرانیان آنرا گرامى داشته ولى شما (اعراب) آنرا ضایع نمودید ...

 

حاج آقای مرادی حرف بی حساب کتاب نمیزنه، مطمئن باشین که واسه این روایت هم اسناد معتبری داشته که گفته...

پس حالا در کنار افتخارات قدیمی نوروز مثل کهن ترین جشن دنیا، زیباترین و به موقع ترین موعد تغییر سال، انجام اعمال پسندیده مثل دید و بازدید و برگزاری مهمونی و هدیه دادن و هدیه گرفتن و شادی و خنده، میتونیم این افتخارات اسلامی رو هم اضافه کنیم....

فکر کنم از حالا دیگه نوروز رو جشن گرفتن یه لذت دیگه ای داشته باشه نه؟؟

یه خرده به عظمت این اتفاقهایی که همشون توی این روز افتاده (از بین ۳۶۵ روز سال، همین امروز دقیقا) فکر کنین...

نظرتون چیه؟

امضاء: پرستیژ

نظرات 5 + ارسال نظر
نگار شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.jootii.blogsky.com

عزیز من، جان من
از این اسلام که بگی هر چیزی بر میاد
واسه هرچیزی که اتفاق افتاده و یا قرار بیوفته یه حدیثی و یا ایه ای هست...
حرف ایشان 100% درست می باشد.

نگار شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://www.jootii.blogsky.com

خب اول اینو بگم که قبل از اینکه بشناسمت فکر میکردم دختری :">
گربه
گربه ی من میکا یه گربه ی سفید پشمالو تپل بود که دور یه چشمش و دمش سیا بود چنان هم میگرفت می خوابد که انگار 300 سال بی خوابی کشیده...

مصدومیت من مهره ی یکی مونده به اخر ن ستون فقراتمه که همون که نرسیده به لگن
اون یه ذره از جاش اومده بیرون
و دیگه هم نرفت سر جاش و دکتر گفته که راه رفتن ، پریدن، حرکات موزون، دویدن، بار سنگین بلند کردن، چاق شدن، ازدواج کردن، بچه دار شدن ...ممنوع

:)):)):)):)):))------['گریه ی شدید]

نگار شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.jootii.blogsky.com

سالاد هم که هر جور بخوای خودم واست اماده می کنم با همین ناخن های بلندم :D

تازه پای سس فراوونتم هستم

چرا هنوزم گربه های خونه ی ما با خیال راحت سر روی بالشت میزارن

راستی لاک پشتم بعد 4 روز اعتصاب شو شکست و غذا خورد....
آخی لاکی مامانم خیلی گشنش بود...تشنه هم بود

نگار شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.jootii.blogsky.com

راستی یادم رفت بگم...
چای می خوری؟ تازه دمه هاااااااااااااا

نگار شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:08 ب.ظ http://www.jootii.blogsky.com

من آپم

(ایندفعه دیگه خبرم سوخته نیست)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد